فروشگاه فایل

فروشگاه فایل و پروژه های دانشجویی معماری , عمران , شهرسازی , مکانیک , برق , کامپیوتر و ...

111 222 333 444

اطلاعیه فروشگاه

با سلام خدمت مشتریان عزیز: در صورت داشتن مشکل با پشتبیانی تماس حاصل فرمایید. با تشکر

دانلود رساله طراحی باغ موزه

دانلود رساله طراحی باغ موزه

دانلود رساله طراحی باغ موزه به صورت ورد

 

فهرست مطالب 

عنوان صفحه   

 مقدمه....

فصل اول: کلیات 

1-1.هدف از انتخاب موضوع طرح    ...

1-2.محدوده تحقیق   ...

1-3. نقشه تفصیلی طرح   ...

فصل دوم:مطالعات مبنایی ..

2-1. شناخت اجمالی کودک  ...

2-1-1. نیازهای اساسی کودکان ....    

2-1-1-1. نیاز های روانی ...

2-1-1-2. نیاز های زیستی ...

2-1-1-3. نیاز به محبت ...

2-1-1-4. نیاز به ابراز وجود  ....

2-1-1-5. نیاز به ورود به جامعه ....

2-1-1-6. خلاقیت در کودکان ....

2-1-2. رشد کودک. .....

2-1-2-1. مرحله درک شهودی ....

2-1-2-2. مرحله عملکرد عینی ....

2-1-2-3. مرحله عملکرد صوری ....

2-1-3. بازی در کودکان ....

2-1-3-1. بازی های جسمی ....

2-1-3-2. بازی های  تقلیدی ....

2-1-3-3. بازی های نمایشی ....

2-1-3-4. بازی های نمادین ....

2-1-3-5. بازی های تخیلی .....

2-1-3-6. بازی های آموزشی .....

2-1-3-7. بازی و رشد اجتماعی ....

2-1-3-8. بازی و رشد جسمی .....

2-1-3-9. بازی و رشد عاطفی ....

2-1-4. کودکان ونگها ....

2-1-5. کودکان و هنر ....

2-1-6. معماری و کودک ....

2-1-6-1. ویژگی معماری کودکان ....

2-1-6-2. محیط مناسب برای کودکان ....

2-1-6-3. کودکان و فضا ...

2-1-6-4. مصادیق معماری برای کودکان ....

2-1-6-5-1.مقدمه ....

2-1-6-5-2. موزه کودکان در ایندیانا آمریکا ....

2-1-6-5-3. موزه کودکان درهیو گو ژاپن ...

2-1-6-5-5. موزه کودکان در هوستون ...

2-1-6-5. نتیجه گیری ....

2-2. معماری موزه ...

2-2-1. کلیات ...

2-2-2. پیشینه نظری ....

2-2-3. ساختار روایت در معماری موزه ....

2-2-4. شاخصه های معماری موزه کودک ونوجوان ...

2-2-5. عملکرد موزه ها .....

2-2-5-1. حفظ ارزشهای فرهنگی ...

2-2-5-2. نقش اجتماعی ....

2-2-5-3. خدمت به جامعه ....

2-2-5-4. نمایش .....

2-2-5-5. نقش آموزشی .   .....

2-2-5-6. پژوهش و انتشارات ....

2-2-5-7. نتیجه گیری ....

2-3.فضای سبز ...

2-3-1. باغ های تیموری ....

2-3-2. باغ صفوی ...

2-3-3. باغ قاجاری ....

2-3-4. باغ های شیراز ....

2-3-5. باغ فین کاشان ....

2-3-6. باغ های تبریز....

2-3-7. باغ شاهزاده کرمان .....

2-3-8. باغ گلشن ....

2-3-9. توسعه باغ سازی در اروپا ....

2-3-9-1. باغ های ایتالیا ....

2-3-9-2. باغ های فرانسه ....

2-3-9-3. باغ های انگلستان .....

2-3-9-4. باغ های خاور دور....

فصل سوم:وضعیت بوم شناختی و اکولوژیک ....

3-1. سقز،واژه و تاریخ ....

3-2. موقعیت جغرافیایی .....

3-3. جمعیت ....

3-4. آب و هوا ...

3-5. شرایط اقلیمی ....

3-5-1. دما .....

3-5-2. فشار هوا ورطوبت ....

3-5-3. باد .....

3-6. تکامل زمین ساختی ....

3-7. تشکیلات زمین شناسی ....

3-8.ساختمان زمین شناسی .....

فصل چهارم:بررسی بستر طرح ....

4-1. موقعیت سایت در شهر ....

4-2. بررسی کاربری های اطراف سایت....

4-3.تاثیر شبکه های ارتباطی شهری ....

4-4.جهت کشش منظر سایت ....

4-5. دسترسی سواره و پیاده .....

4-6. مقابله با عوامل مشکل ساز در سایت ....

4-7.دلایل انتخاب سایت ....

فصل پنجم : بررسی مسایل طراحی و تدوین برنامه فیزیکی .....

5-1.مقدمه ....

5-2. آشنایی با طراحی موزه ها ...

5-2-1. فضاهای معماری موزه ....

5-2-2. پشتوانه ...

5-2-3. ترویج و تبلیغ ....

5-2-4.حجم ....

5-2-5. فضای عمومی ....

5-3. دیاگرام های مجموعه .....

5-4-.عوامل موثر در طراحی مجموعه ها .....

5-5. بخش موزه  ....

5-5-1. روشنایی ....

5-5-2. سکو های پایه ای....

5-5. کتابخانه ....

5-5-1. آکوستیک کتابخانه ....

5-5-2. نور پردازی .....

5-5-3. سالن مطالعه ....

5-5-4. قفسه های کتاب....

5-5-5. جستو جوی کامپیوتری ....

5-6. نماز خانه .....

5-7. اتاق کامپیوتر ....

5-8. اتاق اینترنت ...

5-9. میکروفیلم ....

5-10. سمعی و بصری ....

5-11. آکواریوم در فضای باز....

5-12. بخش ورزشی ....

5-12-1. کشتی ....

5-12-2. اسکواش ....

5-12-3. استخر ....

5-12-4. بیلیلرد ....

5-12-5. بدمینتون....

5-13.بخش آموزشی ....

5-14-1. آتلیه های اموزشی .....

5-14-2نور رسانی کلاسها .....

5-14-2-1. نور طبیعی ....

5-14-2-2. نور مصنوعی ....

5-15. بخش نمایشگاهی .....

5-15-1.نمایشگاه دایم ....

5-15-2. نمایشگاه موقت .....

5-15-3. نمایشگاه آثار هنرجویان ......

5-15-4. نمایشگاه عکس .....

5-15-5. نمایشگاه کتاب ....

5-16. بخش گالری ها .....

5-16-1. گالری های ثابت ......

5-16-1-1.ویترین ها و قفسه های شیشه ی .....

5-16-1-2. سکو های پایه ای ....

5-16-1-3. بلند گو های پخش صوت ....

5-16-1-5. صندوق های حفاظت اشیا ....

5-16-2. گالری های موقت .....

5-17.  قسمت چاپ و تکثیر .....

5-18-1. دوش ها ....

5-18-2. سرویس های بهداشتی .....

5-18-3. کمک های اولیه ...

5-18-4.انبار ها ....

5-18-5. نگهبانی .....

5-18-6. اطلاعات .....

5-18-7. منزل سرایداری ....

5-18-8. آبدار خانه ....

5-19. آمفی تاتر روباز....

5-18-1. سن نمایش  .....

5-18-2 . جایگاه نشستن تماشاگران ....

5-18-3. اتاق لباس ....

5-18-4. اتاق تمرین ....

5-18-5. اتاق گریم .....

5-19. فضای بازی کودکان ....

5-20. برنامه فیزیکی طرح.....

 

فصل ششم : سازه و اصول اجرایی ....

6-1. برسی مصالح جدید ....

6-1-1. بتن عبور دهنده نور .....

6-1-2 جایگزین شیشه .....

6-2. سازه با اسکلت بتن مصلح ....

6-2-1. سیستم بتن مصلح در جا..... 

6-2-2. سیستم بتن مصلح پیش ساخته..... 

6-3. پوشش کف طبقات.... 

6-4. پوشش های جدید ......

4-6-1.سقف مرکب ....

6-4-2. دال بتنی پیش ساخته ....

6-4-3. دال بتنی در جا متکی بر قالب های کندویی....

6-4-4. . دال بتنی در جا با بتن مسلح....

6-5-5.قطعات دال های پیش تنیده شده ...

6-5-6. قطعات فولادی ارتو تروپ ...

6-6. نتیجه گیری ...

فصل هفتم : طراحی ...

7-1. طراحی اقلیمی .....

 

مقدمه

در موزه Junibaken در سوئد که آثار نویسندگان سوئد به ویژه آسترید لیندگرن را به شکل فضاهای نمایشی با ماکت بازسازی کرده‌اند و کودکان با بازی و لذت با این نویسندگان و آثارشان آشنا می‌شوند.

امروزه به گونه دیگری به موزه کودکان نگاه می‌شود: محلی برای بازی – نگاه کردن – احساس کردن – گوش دادن و کشف کردن. جایی است که همه احساسات کودک بیدار می‌شود.

در این گونه موزه‌ها کودک وخانواده در کنار هم دیدار می‌کنند و با هم ارتباط می‌گیرند و در یک سری فعالیت های فرهنگی با یکدیگر سهیم می‌شوند. در این موزه‌ها هنر هدف نیست، هنر وسیله‌ای برای اندیشیدن، آموختن و ارتباط برقرار کردن به شکل خلاق است.

در موزه کودک، به مفهوم امروزی ادبیات و هنر و دانش عمومی در اختیار کودک و خانواده قرار می‌گیرد. موزه کودک اندیشه خلاق را در کودک برمی‌انگیزد، علاقه به آموختن را در او بیدار می‌کند و او را به کار گروهی وادار می‌کند.

موزه   Troppen Museum که یک موزه مردم‌شناسی در آمستردام است و بخشی از آن به کودکان اختصاص دارد و 2 سال است که این بخش کودکان به معرفی فرهنگ ایران می‌پردازد.

بد نیست بدانید که در امریکا 215 موزه کودک وجود دارد و 60 تا نیز در دست ساخت است

 

 

فصل اول:

 

کلیات

1_1 .هدف از تحقیق و انجام موضوع پروژه

کودکان بسیار پیش از آنکه راه رفتن و سخن گفتن را بیاموزند، می توانند بطور منطقی فکر کنند! آنها به مثابه پژوهشگرانی کوچک جهان خویش را کشف می کنند. ولی بسیاری از آنان خیلی زود کنجکاوی خویش را از دست می دهند زیرا حس کشف در آنها به اندازه کافی تقویت نمی شود.

زندگی چیزی نیست جز حل مشکلات! و انسان از بدو تولد سخت با این مشکل درگیر است. دانشمندان دریافته اند که انسان از هفت ماهگی درباره علت و معلول می اندیشد. هر روز در سراسر جهان دانشمندان زیادی لحظه به لحظه بر روی کوچکترین حرکات و نگاه نوزادان تحقیق و تأمل می کنند و فعالیت مغزی آنها را می سنجند. روانشناسان، زبانشناسان، پزشکان و کارشناسان مغز در جستجوی یکی از پیچیده ترین معماهای بشری هستند: یک کودک چگونه رشد می کند؟ چگونه به جهان ملحق می شود؟ از چه زمانی دست به طبقه بندی می زند، و کی در می یابد که برای مثال کفشدوزک همزمان یک  حیوان، یک حشره و یک جاندار است؟ چه زمانی پیچیدگی های زبان مادری را می آموزد؟ چگونه استعدادهایی را که از وی یک انسان هوشمند می سازد، کسب می کند؟

هدف ما نیز از طرح چنین مجموعه ای ایجاد فضایی برای پیشرفت فکر کودکان و یاری آنان در وارد شدن به اجتماع بوده که در طی ساخت یک مجموعه با امکانات مطالعات و پژوهش  و مشاهده که از ابزارهای پیشرفته آموزشی به حساب می آیند به این فرایند کمکی کرده باشیم

وضعیت بوم شناختی و اکولوژیک

 نگاهی جغرافیایی به شهرستان سقز

سقز واژه و وتاریخ:

درباره ی شهر سقز از نظر تاریخی عقاید و نظرات گوناگونی از مورخین و نویسندگان مختلف وجود دارد که بعضی از این نظرات علمی و با سندیت تاریخی و قابل قبول ترند و برخی نیز هیچگونه پایه ی علمی و عقلی و تاریخی ندارند.در این جا برای رعایت اختصار و به خاطر گسترده نشدن حجم نوشته برای رد نظریات غیر منطقی از بحث در مورد آنها خودداری می شود و به چند نظریه از دسته اول بسنده می شود.

آن چه از بیشتر دست نوشته ها و کتب تاریخی  بر می آید،این است که سقز نام خود را از "سکاییان" یا "سکه" آنچنان که در بیشتر نوشته های آشوری نامیده شده اند گرفته است.زمانی که سکاییان در جنوب دریاچه ی ارومیه در ناحیه ی ماننا مستقر بودند سقز پایتخت آنان بوده است.آقای"جلیل ضیاپور" در "مادها و بنیان گذاری نخستین پادشاهی در غرب ایران" ایزیرتو را همین سقز کنونی می داند،وی در ادامه دلیل آن را وجود دو قلعه از هفت قلعه ای که "نابورشاروسو" سردار آشوری در زمان"آشوربانیپال" نام برده است،در حوالی سقز می داند؛1- قلعه ی زیویه 2- قلعه ی ورمیاته."ژاک دومورگان" در جغرافیای غرب می نویسد که:سقز شهری قدیمی و کوچک است که سابق دارای استحکامات و برج و بارو بوده همچنین"دیاکنوف" در تاریخ ماد سقز را ناحیه ی فرعی (ب) از ناحیه (3) از دوازده منطقه ای که بر اساس خط آب تقسیم بندی کرده می داند یعنی جنوب دریاچه ی ارومیه برخی دیگر معتقدند که واژه ی سقز برگرفته از نام"سیاکسار" یکی از پادشاهان مادی است که یونانیان او را "سیاکس" خوانده اند."عبدالحسین زرین کوب" در (روزگاران 1378) می نویسد که بقایای طوایف مختلف بومی و مهاجر قبل از ورود آریایی ها در نواحی سقز کنونی مستقر بوده اند و اتحادیه ی مانای را به وجود آورده بودند که آنچه به نام گنجینه ی زیویه در نزدیکی سقز در این اواخر به دست باستان شناسان بدست آمد نشانگر فرهنگ و هنر آنان می باشد؛در برخی منابع دیگر هم آمده که اقوام "لولوی" و " زامودها" نیز که جزو تمدن "مانایی" هستند،محل سکونت اصلی آنان اطراف سقز بوده است.

"آندره گدار" مرکز تمدن "مانا" را در تپه ی "کاپلانتو"(قپلانتو) در جنوب سقز می دانست و "دیاکنوف" هم معتقد است که این مرکزیت در شمال غربی "مانا" یعنی ناحیه ای بین بوکان و سقز.با توجه به اینکه دست نوشته ها و آثار مکتوب از مادها و اقوام اولیه این ناحیه تا به حال به دست نیامده و با توجه به حجم و گوناگونی فرضیات در این باره ادامه ی بحث را به دست صاحبان فن می سپاریم باشد که با تلاش و......

ئانلودرساله باغ موزه,رساله باغ موزه,باغ موزه,طراحی باغ موزه,طرح نهایی باغ موزه

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
resale-bagh-moze_1779790_8246.zip275.6k





دانلود رساله طراحی باغ موزه

دانلود رساله طراحی باغ موزه دانلود رساله طراحی باغ موزه به صورت ورد   فهرست مطالب  عنوان صفحه     مقدمه.... فصل اول: کلیات  1-1.هدف از انتخاب موضوع طرح    ... 1-2.محدوده تحقیق   ... 1-3. نقشه تفصیلی طرح   ... فصل دوم:مطالعات مبنایی .. 2-1. شناخت اجمالی کودک  ... 2-1-1. نیازهای اساسی کودکان ....     2-1-1-1. نیاز های روانی ... ...

توضیحات بیشتر - دانلود 15,000 تومان

دانلود رساله طراحی ایستگاه راه آهن

دانلود رساله طراحی ایستگاه راه آهن دانلود رساله طراحی ایستگاه راه آهن در 174 صفحه         2-2-تعریف ایستگاه و فعالیت های آن ایستگاه راه آهن از جنبه های مختلفی قابل تعریف است. از نظر ترافیکی ایستگاه محلی برای ارائه انواع سرویس های مورد نیاز به بار و مسافر است. از نظر فنی، ایستگاه محلی است که در آن خدمات فنی مورد نیاز به ناوگان ارائه میشود و نهایتاً از نقطه نظر بهره برداری، ایستگاه محلی است که در آن امکان تشکیل، ...

توضیحات بیشتر - دانلود 13,500 تومان

دانلود رساله موزه مردم شناسی

دانلود رساله موزه مردم شناسی دانلود رساله موزه مردم شناسی در 136 صفحه ورد .doc       فهرست مندرجات عنوان                                                   &n ...

توضیحات بیشتر - دانلود 15,000 تومان